måndag 21 december 2009

Labbstress

Sån sjuk stress det är på labbet alltså, märks att folk vill ha ledigt och försöker hinna med så mycket som möjligt så att de skall slippa komma hit i mellandagarna.
Blir helt stissig själv. Kanske kan bero på att jag också har sjukt mycket att göra.

Idag:
* Har kört elispot på mitt plasmacellsförsök sen i torsdags.
* Skall köra elispot på 15 möss som Annelie och Piotr håller på att avsluta.
* Haft möte med Maria o Li om att jag skall köra FACS åt de i morgon. 8 möss, 4 färger, 3 organ, kompensationer och kontroller. Sammanlagt 72 prover. Och det kom de på idag, att de visst inte hade någon som kunde köra? Bra planering!
* Skall avsluta mus-elispoten i morgon, fyra plattor, samt framkalla min egen jag satte idag.
* Hade ett annat möte med Maria, där hon ville att jag skulle hjälpa till att avsluta 10 andra möss och ta mjältar och benmärg, samt köra 4-färgsanalys i FACSen. Till min HJÄLP hade jag Mattias (ny, jättensnäll kille) och honom skulle jag sedan hjälpa att analysera. Bara det att han aldrig har gjort det innan. Kan bli spännande. 7 januari skulle detta ske.

Man undrar ju lite om detta plötsliga intresse från Marias sida har något att göra med att Mikael har fått tvillingar? Med tanke på att han kommer att vara borta ett tag nu och inte kommer att sätta press på mig att jobba. Bara ren spekulation självklart...

Önskar att Annelie o Piotr kunde bli färdiga nu med allt preppande. Vill hem, hungrig och trött.

1 kommentar: