måndag 7 december 2009

Effektiviteten själv

Hela helgen har det varit fullt upp.

Igår så var jag i stan med Jonas och shoppade parfym till mig. CK one blev det. Gillar den, tänker ha den som vardagsparfym. Jonas hitta två jättesnygga T-shirts till sig också. Så klart va hela stan full av jobbiga fjortisar också, nån idolskit va där o uppträdde eller nått. Suck. Sedan hem till lillemans föräldrar på söndagsstek, NAMS!

Min dag har varit totalt fullspäckad. Jag gillar det. Vet du vad jag inte gillar? Folk som skriver: "Jag gillar't" eller liknande. KRÄÄÄÄÄÄK.
Lite inneffektiv efter Kinnarpsmötet i morse, men sedan labb hela dagen följt av planering av Elisabeths spex, för att sedan göra klart labben. Hemma klockan sex, snabbade mig att äta middag som mini gjort till oss, lax med pasta och gröna bönor, eller haricottar som jag brukar säga. Jag gillar't. KRÄÄÄÄÄK.

Sedan: mördarpasset skivstång kondition

Åhh, sjukt jobbigt. Jag har dock ett dilemma... jag ligger precis mitt emellan två vikter, jag har bra vikt på triceps, axlar o bröst (samma). Ben är också okej, jag kan inte gå så djupt som jag vill på knäböj, för då kommer ja nästan inte upp igen. Men sänker jag så blir det för lätt, jag hade pallat två minuter till, och så vill jag inte ha det. Rygg är också lite problematiskt. På mitt förra gym hade man samma vikt på ben och rygg, men det går inte här för det är lite annorlunda upplägg... sist körde jag samma, och jag orkade inte hela ryggblocket, ja börjar svanka på de sista marklyften, inte bra för min reumatism. O idag sänkte jag 1.25 på varje sida, som är minsta vikten, och då känner jag inte att de är lika jobbigt alls. Så... hur skall ja göra egentligen? Samma sak på biceps, lite för tungt för att jag skall orka alla reps, men sänker jag, som ju också är 1.25, så blir det alldeles för lätt. Lite meckigt att plocka av mitt under blocket också, annars är det ju så klart ett alternativ...
Jaja, nu har jag lagat tolv matlådor som har fått ett temporärt hem i frysen. Det vanliga blev det... Broccoli, haricottar, kikärtor, kidneybönor, i orientalisk chilisås med fullkornspasta. Lite långtråkigt, men bra, nyttig och billig mat.

Veckan som följer har jag så mycket att göra att jag inte ens vill tänka på det. Jag gillar't inte. KRÄÄÄÄK.

2 kommentarer:

  1. det där med dilemmat på skivstångspassen känner jag igen;)
    och skivstång kondition är verkligen ett mördarpass. får alltid jätteont i vaderna och fotlederna efteråt haha

    SvaraRadera
  2. Erkänn, jobbigt är det!!

    SvaraRadera