söndag 20 december 2009

Kyla

Blåshålet Göteborg har blivit kallt. Svinkallt. Vill man dö kan man ju bo och leva här. Annars kan man ju alltid flytta. Vad man inte bör göra är att jobba på seven med trasigt ventilationssystem (läs:termostat) och dörren öppen. Det var kallare inne än ute, hur sjukt det nu än låter. Där skulle jag stå, i minusgrader, i åtta timmar. ÅTTA. Jag hade fem tjocktröjor på mig och ändå frös jag så att jag skakade. Inte okej.

Idag tänkte jag bege mig in till stan för de sista julklapparna, troligtvis tillsammans med en halv miljon andra dårar. Skitkul. Har en rabattkupong på Accent också, 50 % rabatt på valfri vara. Har kommit på att jag har haft min handväska i typ fem år, inte okej! Så, jag hoppas på fynd till mig själv också.

Jag på seven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar