måndag 21 december 2009

Fjäder

Vad hände med att tänka på mig? Usch, känner mig helt bedövad inför den kommande julhelgen. Bedövad av ångest, lamslagen av stress och totalt uttömd på energi.

Tänk vad perfekt man skall vara hela tiden. Så många måsten och krav. Och även om det är en själv som sätter kraven och utövar press, så är den ju där oavsett.

Som en fjäder i en orkan. Eller i en lätt bris. Påverkas fortfarande. Man blir ju lite uppgiven.

Liseberg i mån alltså. Och stress hela dagen i mån på jobbet. Stressig dagen innan julafton. Stressig julafton, med middag på två ställen, övernattning och mys o sociala aktiviteter juldagen. När skall man bara få vila o vara? Jag önskar att jag orkade vara som alla andra, kunna njuta av såna dagar. Men att bara vilja vara hemma o sova, eller träna, eller sitta i ett hörn och läsa en bok. Snälla ge mig en sån dag. Tyst o lugn utan måsten. Så att man kanske vill ge sig ut o slåss som alla andra gör varje dag.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får lugna dagar under julhelgen!

    Folk tror ofta att alla har lika stora krafter som de själva har. Det kan vara svårt att förstå hur någon annan mår. Om man förklarar att man faktiskt inte orkar, så accepterar människor i allmänhet det. Säger man ingenting, så ger man dem heller inte en chans "att backa undan", och frustrationen växer. Säg till Mia, och du kommer nog att märka att många människor tycker om dig för den du är, faktiskt vill underlätta för dig.

    Ann-Christin

    SvaraRadera