lördag 14 maj 2011

Väntar

Är det inte konstigt hur man alltid väntar på allt?
Väntar på att dagen ska vara över, väntar på att helgen ska komma, väntar på semestern skall infalla, väntar på att affären ska öppna...

Jag har väntat de senaste månaderna också. Väntat på att halvtiden skulle vara över, väntat på att åka till Australien, väntat på Jasons jobb, pass, visum, väntat på honom.

Nu väntar jag på min handledare, på att mina hyresgäster skall flytta ut, väntar på klockan att gå så att jag kan laga mat, väntar på mail, väntar på bakfyllan, väntar på vänner, väntar på soligt väder.

Efter all denna väntan så kan jag flytta hem, slappna av, visa Jason mitt liv, komma tidigare till jobbet, träna igen (mitt träningskort ligger i lägenheten), sluta röka, mysa i soffan, grilla i parken, ta en skogspromenad på kvällen.

Men för tillfället väntar jag bara. Och det suger hästballe.

Mia

1 kommentar:

  1. "och inte visste jag att det var detta som var livet".

    Kram Ann-Christin

    SvaraRadera