onsdag 25 maj 2011

Shoppoholic

Sedan jag kom tillbaka till Göteborg har jag blivit något av en shoppoholic måste jag säga. Lite av det beror faktiskt på att jag inte bor i min lägenhet än och faktiskt bara har sommarkläder hemma hos mamma. Vädret var ju jättefint när jag kom tillbaka, men de senaste två veckorna har det ju varit katastrofkallt och 12 grader.
Förresten talade jag med mina hyresgäster igår och de flyttar inte ut förrän på onsdag vilket är den 1a juni. Tänkte att man flyttar väl på helgen, men de kanske har någon tenta eller nått, vad vet jag?
Hur som helst så är det lite deppigt, vill så gärna flytta hem! Jason och jag har väntat på att få bo tillsammans SJÄLVA länge nu. Men snart så...

Finaste Sofia SL tog med sig sitt nya nagellack till jobbet idag=) Fick låna lite och är helt kär! FACE Stockholm nr 58. Bilden gör det inte riktigt rättvisa för det är mer neonorange än vad det ser ut som. Kommer att gå ner och köpa det idag, blev aningens kär!


När jag kom in till lunchrummet idag utbrister en av kollegorna: "Mår du bra Mia? Finn fem fel med Mia idag". Jag svarade: "Ja, jag har byxor idag" (nästan lite generad faktiskt haha). Här är mina nya byxor från Only. Gillar de även om det känns lite ovant och varmt.


Dessa shorts köpte jag också på Only för inte så länge sedan, gillar de skarpt. Kanske att jag skulle ha tagit en storlek mindre, men jag får väl torktumla de. Dessutom, vad skall man göra i Göteborg förutom att shoppa? När vädret är så här kasst så vet jag bara inte vad man skall göra.
Är det inte konstigt att min fina vän Elisabeth gifte sig för tre år sedan (tror jag) just i slutet av maj och det var typ 30 grader och vi höll på att dö av värme både på hennes möhippa och hennes bröllop. 12 grader. 12. Helt sjukt. Nu blir det jobba som gäller. För första gången på ÅR känns jobbet sjukt kul faktiskt. Intressanta resultat som jag hoppas kan ge en rolig och bra publikation.

2 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Ja galet, snart 3 år sedan!!
    Saknar dig! Hemma kort i slutet av juni -fika?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Göteborg är en trevlig stad tycker jag. Man kan verkligen ha trevligt i Göteborg. Det är en stad man alltid känner sig välkommen i. Det finns mycket kul att göra också. Vi gjorde massor av kul saker där.

    SvaraRadera