torsdag 12 maj 2011

2011-05-12

Jag saknar min lägenhet. Jättemycket.
Det är mysigt att bo hos mamma också, och de är kul att träffa de eftersom jag varit borta så lång tid. Men jag saknar verkligen min lägenhet. Saknar att bara slänga sig i sängen efter jobbet och vila en liten stund, saknar mitt kök (mammas är alldeles för stökigt för min smak), saknar min pyttelilla dusch (fråga mig inte varför). Vill dessutom att Jason skall se min lägenhet då den är väldigt personligt inredd, med alla mina favoritgrejer och mina tavlor. Men det är dryga två veckor kvar.
Det får helt enkelt funka.

Sitter på jobbet som alltid och tänker på mina resultat. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med de om jag skall vara ärlig. Sitter och grubblar och vänder och vrider på de, men jag tycker inte att jag hittar det optimala sättet att presentera de på. Ringde till och med en matematiker igår som hjälpte mig med siffrorna. Jag vet inte. Får fundera vidare.

Läste lite bloggar. ALLA är helt plötsligt utomlands. Orättvist. Jag vill ju egentligen inte vara utomlands, men saknar stranden och värmen.
Och snart är det helg. Vad skall man göra? Det skall inte ens vara fint väder. Känner mig lite låst av vädret. Jag vill ju så gärna vara ute och promenera, men jag uppskattar det inte när det är kallt. Mitt problem.

Jag vill laga mat. Matlådor. Mat till middag. Men jag gillar inte att laga mat i mammas kök, det är för trångt. För få ytor. Jag vill hem helt enkelt.

Det som räddar mig är faktiskt min musik just nu. Men jag vill dra på den högt som fan, som jag alltid gör efter jobbet när jag lagar middag. Infected Mushroom med lite annat blandat som Maria Mena. Udda kombo.
Nu längtar jag hem till min man, men först: JOBB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar