onsdag 4 maj 2011

Dagen före dagen...

Igår handlade jag sjukt mycket mat. För 800 kronor. Men ack vad mycket jag fick! Köpte lax, potatisgratäng, Ben&Jerry-glass (väldigt svenskt), godis, bullar (gifflar), kakor, och ingredienser till alla mina favoriträtter. Jag vill ju visa min kultur nu, och alla mina speciella matgrejer. Stackaren kommer bli helt överväldigad av allt jag vill visa honom. Men jag skall ta det lugnt.
Håller noggrann koll på hans flyg för tillfället. Ett av planen är redan försenade. Men han är på väg iallafall och det är det viktigaste.

Dagen på jobbet har bjudit på analys av patienter och det har gått bra. Nu har jag bara lite plasmaceller att analysera. Känns bra.

För tillfället känns allt jättebra. Men det kan ju vända snabbt så försöker att hålla mig icke-manisk. Jag är fortfarande sjukt pigg på morgonen och dötrött på eftermiddagarna. Jetlag big time. Men det är ju inte så konstigt efter 3 månader på en helt annan tid. Börjar återhämta mig så smått.

I helgen skall det ju bli 20 grader! Kan man få en bättre start på sin Sverigevistelse? Excited!

Nu måste jag gå hem och baka en paj. Först en sväng förbi systemet och köpa några svenska bärs :) Det kommer nog dröja ett tag innan jag vågar presentera sillen dock.... Sill som är så fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar