onsdag 23 mars 2011

Sleepless in Australia


Kan inte sova och började gå igenom telefonen för nått att göra.
Försökte använda en av mina Australien-appar för att ta reda på vart det är bäst att bo när vi åker till Melbourne. Den kraschade (hur stavas det ordet egentligen?). Gick vidare till nästa och helt plötsligt var jag inne i någon form av speciella-aussie-ord-app. Sjukt kul! Vissa av orden som jag trodde var slang existerar faktiskt som riktiga ord.

Exempel:
I'll shout - jag betalar
Tea - middag
Bottle shop (bottle o) - där man köper alkohol
Turps - sprit
Stickybeak - nyfiken
Ute - pick-up
Mozzies - myggor
On the piss - berusad
Lollies - godis

Och sen finns det ju andra man redan visste som: bloody, heaps, whinge, brekkie och pash.

Nu har jag legat och fnissat ett tag, klockan är 02.11, och jag vill bara sova...

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar