lördag 19 mars 2011

Paracetamol vs Ibuprofen

Det verkar som att vi håller på att bli sjuka i huset. Inte jag, än iallafall, men en av killarna. Det är alltid lika "kul" att se män bli sjuka, man får ta hand om de som små barn. Jag har distribuerat panodil och ipren, hämtat kakor och cola, alla vet ju att det hjälper mot sjukdom. De pratar om läkare hela tiden. Lustigt hur annorlunda det är, hemma väntar man ju så länge man kan innan man söker hjälp.


Vad har jag gjort för meningslösa saker? Jo...
* Kollat så långt det går på Fringe, vilket är 2 och en halv säsong.
* Börjat kolla på V, den nyproducerade.
* Klarat av Spindelharpan med 4 (!) sorters kort. Alla som har gjort den vet hur svårt det är (och hur lång tid det tar, läs: jag har inget bättre för mig).
* Det finns en ny uppdatering av Angry Birds! Fortsättningen på Ham em High har kommit, ladda ner! Det är ju helt klart veckans höjdpunkt!
* Jag har en extrem träningsvärk efter veckans löpning och styrketräning, känns bra! Mindre bra känns det att dela rum med snoris, hostis och slemmis. Jag överväger seriöst att sova i vardagsrummet, men jag är övertygad om att om jag kommer bli sjuk så är jag redan smittad.
* Stu tvättade Bella med vattenslangen, hon hade jättekul, hoppade runt som en gnu.
* Killarna lagade hamburgare. Är det något jag tycker är väldigt annorlunda här så är det att alla män jag träffat här nere är intresserade av att laga mat och de är duktiga på det! Kryddor, såser, grönsaker. Väldigt planerade och bra måltider.

Detta var allt från doktor Mia för tillfället, hon måste nu administrera nattmedicinen till alla sjuka pojkar. God Natt!





Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar