onsdag 30 mars 2011

Food, food, food

Jag har mått så vansinnigt dåligt idag. Låg i sängen till klockan tre då Jason mer eller mindre släpade upp mig. Så kraftlös!
Vaknade efter en dröm och låg och grät ett tag. Jag hatar verkligen drömmar som är så känslosamma.
Promenerade runt området lite, eftersom vi bor i centrum så finns det en del att se och göra nära.
Detta är mitt första intryck av Melbourne: spårvagnar.
Känns väldigt hemma faktiskt.


Frukost och lunch. God fruktblandning.


Avnjöts i park nummer ett...


För att fortsätta ätas i park nummer två...


Vi åt sedan middag på en grekisk restaurang. Eftersom jag inte har någon aptit så har jag hälften kvar av min sallad. Får väl bli kvällsmat eller nått.


Mår lite bättre nu och har precis läst alla mina bloggar som jag inte har kunnat läsa sedan i torsdags. Lustigt hur beroende jag är av internet... Det blir på något sätt den enda förankring man har till livet hemma. Vännerna som skickar meddelanden på facebook, uppdateringar via mail och till och med jobbmailen:)
Det har varit 25 grader här idag så det är ju svalare än i Perth med sina 34 grader, men fortfarande varmt och skönt. Melbourne ligger också 3 timmar efter Perth så nu är det 10 timmars tidsskillnad hem, jag är ganska långt borta!
Imorgon vill jag shoppa! Palla ligga och spy...
Får väl ta och läsa in mig lite på Melbourne, vet inte ens hur många människor det bor här ju...

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar