lördag 5 mars 2011

Ensamma hemma

Nackdelen med att bo med andra människor är att man sällan är ensam hemma. TV-soffan är nästan alltid upptagen. Antingen playstation eller serier som Heroes, Dexter, True Blood eller Spartacus spelas frekvent. Musiken går ofta på högsta volym och då vill man bara inte vara i allrummet, eller i "the lounge room" som vi kallar det.
Men igår var vi ensamma hemma och jag spenderade 100 dollar (!) på mat. Jag försökte laga min lax med chillisås men eftersom de inte har creme fraiche i detta land fick vi improvisera. Det blev gott men inte som hemma.
Jag köpte också GIN! 1 liter för 45 dollar (OMG), men ibland måste man ju unna sig. Första GTn på 6 veckor, det var gott!


Här har jag blandat lite drinkar:)


Varför gör vi inte detta när de andra är hemma?
Jo, 100 gram lax kostar 7,5 här, vilket är mer än 50 kronor, och vill man ha alkohol för sig själv här så måste man gömma den. Och ha i åtanke att jag bor med 3 stora män...

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar