torsdag 24 mars 2011

Running around in my brain

Som vanligt när jag skall ut och resa så kan jag inte sova... Ligger och tänker på allt jag måste hinna göra, vad jag inte får glömma och massa annat skräp.

Min hjärna har nästan laddats om lite efter fem dagar i sängläge och en riktigt kraftig förkylning. Helt plötsligt bubblar hjärnan över av tankar och idéer. Även under nätterna tydligen eftersom jag drömmer väldigt livliga drömmar som jag kommer ihåg.
Kanske är det det faktum att det händer nått nytt nu, att nästa steg kan tas och att de hinder och försiktigheter man satt upp för sig själv har blivit mer accepterade. Eller så är det bara brist på stimulans?

Jag ser väldigt mycket fram emot nya intryck nu, jag skall kämpa för att finna inre frid på samma gång. Varför är man alltid stressad på semestern? Man vill hinna se och uppleva så mycket att man glömmer av att njuta. Men nu skall jag njuta av kaffe i 22gradiga Melbourne, strosande längs floden, shopping och kanske ett konstgalleri. Mer än så begär jag faktiskt inte. Efter nästan två månader i en småstad på 15 000 invånare törstar jag efter caféer, barer, affärer, varuhus, mer än en gata att gå på, något att se och göra!
Först måste jag överleva ett par nätter i 34gradiga Perth, ökenkänsla där...

Mia

2 kommentarer:

  1. Hur kändes det att bo på din stubbe i skogen? I informed you thusly.. hihi
    Hoppas ni får jättekul!!!

    SvaraRadera
  2. Kaffe latte i solen, på en folkfylld gata. Varuhus och shoppping!

    Go for it! Enjoy.

    Ann-Christin

    SvaraRadera