onsdag 30 mars 2011

How to find a good pub in Melbourne?

Jag gillar verkligen Melbourne so far. Det är en jättetrevlig stad som känns väldigt mycket som Göteborg, fast större. Det kan bero på spårvagnarna men även på husens stuckatur etc. Lite mer upp och ner än Göteborg, iallafall innerstaden. Jag tycker också om att lite var stans dyker det upp en park man kan sitta i. Utbudet av restauranger är också bredare än vad jag tycker mig ha sett i andra städer, italienskt, grekiskt, turkiskt och så asiatiskt i alla kombinationer. Men Melbourne skall ju vara en 'europeisk stad' med många immigranter från Europa.
Efter lite påläsning vet jag att det bor 4 millioner människor här, men precis som i Perth så känns majoriteten av de som att de är asiater. Jag undrar om de är första eller andra generationen här? För det känns seriöst som att man är i Japan. Tycker att det är lite intressant med tanke på att Australien är så hårda med sina visum och uppehållstillstånd etc.
Melbourne skall också vara väldigt konstnärligt och kulturellt vilket jag ser fram emot att upptäcka. Vad jag sett hittills av Australien finns mer eller mindre ingen kultur med undantag för aboriginerna. Alla byggnader är moderna, städerna är grundade sent etc.

Vår kväll igår...
Efter fyra timmars promenerande omkring ville vi bara sitta ner på något trevligt ställe och ta en öl och kanske äta nått, men det verkade ju vara något av ett projekt... Efter ytterligare en timmes promenad sänkte vi kraven och vi hamnade på en lite udda, men helt okej pub där de hade jättegod mat för en billig peng.


Ja vet att det ser ut som att någon spytt upp detta, men det var jättegott. Nachos gratinerade med mozzarella, salsa, guacamole, sour creme och aioli.


Jag gillade verkligen toaletterna! Sjukt snygg inredning och riktigt snygga mönster på dörrarna.


En något hjulbent Mia.


Kvällen avslutades med en donut för Jasons del som är värsta kakmonstret!


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar