torsdag 22 september 2011

Vad man kan göra med en symaskin

Har suttit hela eftermiddagen med min symaskin precis som jag gjorde i helgen.
Det är ganska kul när man väl kommer igång.
Har ändrat massor med kläder. Här kommer några av mina alster.


Designat om ett linne som var väldigt utställt. Nu lite tajtare och mer normalt och man ser inte gravid ut längre.





Köpte denna i Indien och det var från början en klänning eller tunika. För två veckor sedan visste jag inte vad jag skulle ha på mig och så blev jag sur för att den var så lång så jag klippte av den. Nu har jag fållat kanten och det är en tröja istället.


Klänning som jag har tagit av en rejäl bit på längden av.


Annan klänning som jag kortat där fram ca 15 cm och där bak kanske hälften. Så nu kan min bakdel få skydd medan benen visas lite mer än innan (då den var knälång).


Detta linne skall också ändras men vet inte riktigt hur. Jag köpte det i somras på rea för 100 kronor i storlek 40 så det är alldeles för stort. Får fundera lite...


- Mia

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Mia! Du har ju alltid haft talang för att sy, ser direkt hur det skall vara.

    Kram Ann-Christin

    SvaraRadera