måndag 19 september 2011

Jag är inte gjord för denna delen av jordklotet

Jag börjar bli lite trött på livet. Det är samma sak varje vecka. Man träffar samma människor, går till samma jobb, vädret blir värre och värre för varje vecka, man äter samma mat, går till samma affärer, ser samma utsikt genom fönstret. Allt är bara samma.
Fy vad tråkigt. Vill härifrån nu.
Det enda som är lite roligt är faktiskt jobbet där jag har gjort lite annorlunda saker och där det händer nya saker.
Men vad skall jag göra här i åtta månader till? Jag VET att tiden kommer att gå fort och att det sedan kommer att vara ont om tid ändå. Helt säker på det. Men jag vill att det skall finnas annat att göra. Jag vill nog ut och resa tror jag. Ja, vem blir förvånad. Men det är bara för tråkigt här helt enkelt.

Och människorna... jag vet inte. Folk är lite nedstämda. Man kan ju inte förvänta sig att man skall jubla över detta väder, klimat, årstid, men jag tror att jag dras med lite i det och behöver ombyte helt enkelt. Jag är inte gjord för denna delen av jordklotet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar