tisdag 13 september 2011

Tisdagen, andra veckan i september

Jasons plånbok som under mystiska omständigheter försvann i slutet av maj är nu återfunnen. Brev från polisen kom igår om att de hittat den. Ingen aning om hur eller var eller varför just nu efter 3 och en halv månad. Plånboken är inte använd och inget är borta ur den förutom de 400 svenska kronor som låg i den. Det låg också 70 australiensiska dollar i den vilka var kvar! Konstigt! Skönt att den är tillbaka och de 500 kronorna var välkomna!


Jag har efter ett tips från Annelie börjat spela ett litet spel i min telefon: Tiny Tower. Hur gulligt som helst och väldigt färgglatt:)


Blommorna vi fick av mamma har installerat sig och fått vatten. Kakan, pajen och maten har också fått nya hem: på Jasons mage och min rumpa. Tack mamma!


Idag när jag bara skulle växla tillbaka lite euro, turkiska lira och dollar fick dessa följa med hem från Scorett. Jag såg ett par skitsnygga stövlar som jag bara skulle prova. De passade inte och var lite för "fina" för jobbet. Hittade ett par andra som jag tyckte såg sådär ut men provade de och blev lite kär. De var mig helt enkelt. Till mitt försvar (jag måste alltid försvara nya skor) så hittar jag aldrig vardagsskor när jag vill ha det, för jag kommer alltid på i januari att det är kallt om fötterna och att mina nuvarande läcker som ett såll - och då finns det bara stora storlekar kvar. Så egentligen är jag smart som köper pälsfodrade skor nu och i god tid:) (visst är jag bra på att övertyga mig själv?)
Den som är svag för skor ska hålla sig långt ifrån stan för tillfället. Jag dog lite när jag såg alla skor. Bäst gillade jag Scoretts utbud.


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar