torsdag 1 september 2011

Turkiska Ullared

Okej att de säger "tjena mittbena" i Thailand, men att ha en affär som heter turkiska Ullared är lite mycket för min smak. Priserna är dock helt okej men mycket är fejkmärkesvaror såsom Adidas, Björn Borg, Prada, Billabong etc. Men det är nog faktiskt vad många vill ha tror jag, bara inte jag. Men Jason köpte 6 par boxershorts för 10 Euro tror jag, riktigt snygga faktiskt och verkade vara av bra kvalitet.
Dock så skall försäljarna ha rikligt med beröm, de gör allt för att få kunderna att känna sig välkomna, småpratar och är personliga mot alla. Och det måste tilläggas att de är otroligt språkkunniga. Killen jag pratade med som var turkisk, växlade mellan att tala svenska med mig, engelska med Jason, turkiska med sina kollegor och när vi gick talade han tyska med en tyken och bitsk kärring (eller så var hon bara tysk). Jag blev faktiskt imponerad och de var supertrevliga.
Så lite får jag väl skylla mig själv att jag åker till en charterort och inte förväntar mig det uppenbara. Det var bara så många år sedan jag åkte charter, men för 2000 spänn med flyg och hotell med frukostbuffé så kan jag faktiskt stå ut!

Det finns dock lite kultur också, amfiteatern som vi tänkte kolla på imorgon tex. Jag har sett ett antal i Grekland och Frankrike men Jason är jätteintresserad eftersom han aldrig sett kultur annat än i museum.








Svettiga och blanka efter massagen på en turkisk liten taverna med mat för mellan 10-15 turkiska lira (40-60 kronor), billigast hittills.


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar