tisdag 20 september 2011

Fixifixi

Det är hemskt tråkigt väder ute idag och jag var helt dyngsur när jag kom till jobbet. Men jag har en orange tröja på mig för att lysa upp vardagen.

Det är tio personer inne på rummet som alla pratar i mun på varandra. Hur kan man ens jobba i den miljön? Får huvudvärk av att bara tänka.
Idag jobbar Jason på Svenska mässan och vi har fullt upp varje dag med att söka jobb. Ikväll anpassar vi hans personliga brev för varje arbetsgivare. Han måste helt enkelt få mer jobb om vi skall kunna resa mer och jag måste resa annars dör jag. Jag kollade faktiskt på jobb också igår! Kollade på Naturejobs.com som Sylvie tipsade om och försökte hitta en intressant annons på en postdoc. Jag hittade några intressanta men ingen i Australien som jag vill. Singapore och Taiwan fanns och vissa av de verkade riktigt intressanta. Kan jag inte hitta någon i Australien så skall jag försöka komma nära så att vi kan hälsa på Jasons familj ofta. Klimatet spelar ju också in så klart.

Annars är det fullt med läkarbesök, fullt på jobbet och fullt hemma. Ikväll blir det tvättning.
Jag har varit på fixarhumör på senaste tiden och i helgen sydde jag om en massa klännigar och andra saker. Har lite kvar på det så skall försöka få klart det i helgen. Jag har saknat att sy.
Vet ni att jag sydde min första klänning helt själv på min mormors symaskin när jag var 8 år? Klippte allt själv och hade inget mönster.
I morse gick jag loss på alla skor och impregnerade och putsade. Nästan som nya.




- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar