tisdag 21 juni 2011

Uppdatering

Idag måste ju ha varit något av en TIPS-dag. Har fått frågor om framförallt mina naglar och min P-ring så länge nu att jag tänkte jag skulle skriva lite om det.
Sanningen är den att jag inte har känt för att blogga på sistone, jag har ju typ inget kul att prata om. Ända sedan jag blev "frisk" från min depression, eller iallafall kom ur den och blev lite mer normal så har jag inte haft samma behov av att filosofera och skriva. Har inte samma tankar om livet längre. Klart att de dyker upp lite då och då, men inte varje dag. Jag har blivit normal igen (läs: normalare). Och förmodligen tråkig. Eller kanske roligare? Det beror ju helt på hur man ser det.

Det finns dock lite nyheter...

När jag kom till jobbet idag fanns det ett JÄTTEpaket till mig på mitt skrivbord! Från mina bästaste handledare=) Jag köpte ju typ 2 kilo godis till honom när han fyllde år så han gav igen genom att köpa 1.2 KG chips till mig! Jag fick en vinflaska att svälja ner det med också HAHA!! Tack! (Midsommar är räddad!)


Vi har i helgen haft en VIT helg, spännande va? Första sedan vi kom till Sverige och det var faktiskt så skönt. Mer av det. Dessutom hjälpte det ju nu när vi har slutat röka! 16 dagar för mig, jippi, jag är bäst!
Istället gjorde vi pizza och bakade kanelbullar som blev hårda av det glutenfria mjölet, eller så dödade jag jästen? Haha, kul var det iallafall.
Age of Empires III spelades också, nostalgi på det!


Jason är nu nästan svensk! Nej, inte riktigt, men han har fått ett svensk personnummer och kan nu jobba och betala skatt. Så idag har han varit på Arbetsförmedlingen, nyfiken på hur det gått faktiskt. Ser fram emot den dagen då vi båda har ett heltidsjobb (jag hoppas att den dagen kommer). Det hade lättat lite press från mina axlar faktiskt, dessutom tror jag att det är bra att göra nått mer än att sitta hemma på dagarna. Man kan ju bli deprimerad för mindre liksom.

Är det en nyhet att svenskt väder är bajs? Troligtvis inte. Men jag tänkte säga det igen, det här är inte sommar, det är höst. Jag ser så fram emot Midsommar på fredag, men vädret kommer nog förstöra lite av sommarkänslan, men vi överlever väl. Mys med vänner och god mat, ledig tre dagar från jobbet, fylla år (vem bryr sig egentligen, men ändå, lite mysigt på sommaren!).

Dagens stora nyhet: Jag har börjat TWITTRA igen. Annelies fel alltihop. FreeDreamz heter jag ifall att någon är intresserad. Dagens jobbskörd har med andra ord varit gles... Jag skyller på att vi helt enkelt haft det för trevligt idag. Måste fixa lite till med min statistik innan det är dags att gå hem och laga lax. Igår städade jag hela lägenheten och Jason fixade tvätten, så idag blir det en lugn kväll, kanske en joggingtur om det inte börjar regna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar