fredag 17 juni 2011

Har folk kul eller?

Jag är trött!! Jag somnade inte förrän klockan ett i natt o vaknade vid fem, halv sex. Kunde inte somna om så gick upp o gick till jobbet istället. Nu är klockan snart elva och jag sitter och läser/försöker hålla mig vaken. Vill verkligen bara gå hem och sova, men jag har massor jag måste få gjort här...

Har läst två artiklar idag so far, ingen av jättestort intresse. Det är så svårt att hitta bra artiklar som handlar om det man är intresserad av.

Men två roliga saker har hänt idag.
Avdelningschefen kom in till mitt rum lite efter nio och sa:
"Vet du vart man slänger tvätten?"
Eftersom jag inte labbar så mycket längre svarar jag lite dumt: "Ingen aning".
Hon tittar sig omkring i korridoren och säger: "Vart är alla?"
Jag säger: "Jag vet inte, jag har bara sett M, S och E idag, fattar inte heller vart alla är".
Hon svarar: "Det var likadant på dagis. Är det någon speciell dag idag eller? Är folk och har kul någonstans och vi är här? Va?! HAR FOLK KUL ELLER?".

HAHA!! Sköna människor här iallafall.

Sedan kom en annan kollega och sa:
"Jag såg bilder på dig och Jason på Facebook, och du ser så lycklig ut! Det är sån skillnad och det är så underbart att se".
Värmde hjärtat!
Antar att iallafall några har övergett sin åsikt om att jag var "efterbliven och dum i huvudet som träffade någon på internet i Australien" som jag fick höra ganska frekvent hela hösten. Sånt sitter kvar, vilka som trodde på dig och vilka som snackade skit om dig. Man är ensam ansvarig för sin egna lycka... Men jag vågade iallafall och det är jag glad att jag gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar