torsdag 9 juni 2011

Semesterrökare och feströkare

Jag har ju alltid sagt att det är mina många semestrar och utlandsresor som gör att jag röker. Delvis är det ju sant. Palla sluta röka när man skall på semester 2 månader senare. Då har man ju precis kommit in i det och vant sig av vid det.
Sen kan man ju diskutera varför jag börjar röka på semestern överhuvudtaget. Men skit i det just nu.

Jag har ju lovat mig själv att jag skall hålla mig hemma tills att jag har disputerat nu. Dvs ett knappt år. En och annan liten weekend kanske det blir med inga månadslånga semestrar eller upptäcksresor.

Så därför har jag bestämt att jag skall sluta röka nu. För jag vill ju egentligen inte röka. Och jag tycker inte att det är gott. Och jag har ingen lust att lägga pengar på det. Även om jag bara röker fem om dagen så blir det ju ändå ett par hundralappar i månaden. Och alla hälsoaspekter. Slippa panikångest för att man får för sig att man egentligen har cancer. Vilket man ju får ändå. Men ÄNDÅ!

Så, rökfri nu i knappa 48 timmar.
Är det jobbigt?
- Ja, som vanligt. Men jag vet att jag kan göra det för jag har gjort det så många gånger innan.

1 kommentar: