tisdag 12 april 2011

Soluppgång

Utsikten från fönstret i vårt dorm. Klockan är 6 på morgonen och vi packade och gjorde oss iordning för att ta oss till flygplatsen. Man kunde knappast mötas av en vackrare syn. Riktigt behagligt väder och sädär friskt i luften som det kan vara en sommarmorgon hemma. Älskar sådana morgnar.


Detta är sista dagen på vår semester och idag blir det flyg till Melbourne, lunch med några kompisar där, flyg till Perth och västkusten igen.
I Melbourne var det 12 grader och ösregn, brrr! Inte alls van vid det och frös som en gnu. Stövlarna åkte på vilket är positivt! Saknar mina skor:)
Det kommer nog inte vara 34 grader i Perth som för några veckor sedan men dryga 25 iallafall. Säga vad man vill om Australien, men att ha 25 grader i mitten av april (motsvaras av vårt oktober) är inte illa. Synd bara att så mycket annat är knas här, annars hade det varit ett behagligt klimat att leva i.

Sett att det är 15 grader hemma, man längtar nästan hem till vårsolen när man hör det! Alla dofter, dagg i gräset, ljuset. Ska bli mysigt att komma hem och spendera sommaren hemma. Kan inte påstå att jag längtar hem egentligen, men jag saknar Göteborg, alla vänner och allt mys. Naturen är så annorlunda här, torrt och öken mer eller mindre (så långt söderöver där jag befinner mig). Saknar grönskan.
Saknar lösgodis. Allt godis smakar likadant här, som geléråttor typ. Min lägenhet och mitt kök saknar jag. Saknar att gå ut till kylen och hälla upp corn flakes på morgonen. Knasigt egentligen. Tänker på alla dagligen och undrar vad ni gör. Men ni gör nog samma som jag hade gjort hemma, jobbar, tränar, äter o sover, myser med barn och partner. Jag längtar inte hem till vardagen. Här har jag ingen vardag, varje dag är ny och de flesta är tråkiga, men jag vet aldrig vad som kommer att ske nästa dag eller vad jag kommer få för infall. Lite mer frihet, men också lite mer 'nothingness'.

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar