onsdag 27 april 2011

Hay Street, Perth

Perth är faktiskt en mysig stad. Efter att ha spenderat lite mer tid där gillar jag den mer än förut.
Detta är Hay Street, det är väl main street kan man säga, kantad med affärer och caféer.


Bara en liten bit därifrån finns detta konstgalleri som jag faktiskt tycker krossar både Brisbanes och Melbournes.


Liten gränd med massa exklusiva affärer.





Den här blåa grejen är ofta ett kännetecken för Perth. Vad är det för nått? Ser ut som en rymdraket men är tydligen ett klocktorn eller nått. Fråga mig inte. Helknasig, men ser rätt häftig ut.
Om det finns något jag hade velat göra så är det att shoppa mer i Perth. Gryyym shopping. Men för shopping behövs det pengar och just det saknar jag för tillfället:( Så det blev ett blått klocktorn aka rymdraket med en 50 cent cone från Donken. Inte illa om man frågar mig.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar