måndag 11 april 2011

Iphone 3Gs problems

Min telefon har ju varit helt mongoloid sedan i december.
- avstängningsknappen funkar inte
- ljudlösknappen samt volymknapparna ur funktion

Utöver det, började batteriet helt plötsligt ladda ur. Telefonen var jättevarm och laddade ur på en dryg timme precis som att man ringde i den hela tiden.

Jag blev ganska frustrerad för att min kamera lyckades jag ju totalt förstöra genom att hälla Cola i min väska första veckan i Australien. Med andra ord, min kamera är min Iphone. Resa runt i Australien utan kamera - inget för paparazzi-Mia.

Jag testade allt jag kunde komma på... Stänga av den, ha den avstängd flera timmar, ladda ur den helt (vilket inte var så svårt uppenbarligen), klappa den, bita den, återställa den... Inget funkade.

Så jag tänkte: Om det nu är glapp i skittelefonen och inget funkar, varför inte ställa sig på den?
Så jag stod på den en minut eller två. Ingen förbättring.

Men efter 1 dag... Är den som ny! Till och med knapplåset funkar!
Nästan som en ny Iphone:) (om man bortser från några bitmärken här och var...)

Mia

1 kommentar: