måndag 4 april 2011

Brisbane

Efter hård och lång natt på centralstationen i Melbourne med galna människor som stirrar på väskor och mumlar i ett hörn var vi äntligen på väg till Brisbane. Helt urpumpade sov vi lite på golvet på flygplatsen och missade utropet till vår flight och hörde bara 'this is the final call for Tiger airways to Brisbane' och fick lite panik. 06.15 är för tidigt när man beslutat sig för att spara pengar på en hotellnatt...
Vi kom iallafall till Brisbane och checkade in på vårt hostel 'Woodduck hostel' och totalt krashade i sängen! Vaknade sju timmar senare och hade en efterlängtad dusch!

Nu har vi promenerat runt här och det verkar vara en supermysig stad!


Har en flod som går rakt igenom och efter vad de sa på hostelet så har nu stranden öppnat efter restaurering efter 'the Queensland floods' tidigare i år. Här hittade vi några bollar:)


Middag efter 23 timmar utan mat kändes bra!


På hostelet har de denna lilla tavla. Gillar förkortningen för Brisbane.


Klimatet här är fantastiskt! 27 grader mot Melbournes 18. Tillbaka till sommaren!
Vad jag inte gillar är kackelackorna! Överallt! Blä!
Detta är ett av mina fynd från Melbourne. Jag hade precis upptäckt en vidrig kackelacka och tvingade Jason att döda den så jag ser vettskrämd ut men jag gillar verkligen toppen, 25 dollar.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar