tisdag 12 april 2011

Hubble 3D IMAX

När vi promemerade runt såg vi en IMAX och såg att de visade en dokumentär om Hubble-teleskopet. Jag var ju helt galen i Hubble när jag var yngre och såg alltid fram emot nästa Illustrerad Vetenskap. Mitt rum var tapetserat med nebulosor och galaxer och astronaut var drömjobbet. Jag insåg sedan att det kanske var lite långsökt och beslöt mig för att om jag inte kunde arbeta med det stora universum så skulle jag arbeta med det lilla universum - celler. Jag trodde till och med att jag var från en annan planet ett tag, jag kände aldrig att jag hörde hemma någonstans.
Hur som helst - den 45 minuter långa dokumentären som var i 3D på världens största IMAX screen var lite väl mycket reparation av speglarna etc. Jag hade velat ha mer vad de planerar att göra härnäst etc. Men fortfarande en upplevelse.


IMAX ligger precis mitt i Darling Harbour som kvällstid är jättemysigt och upplyst med massor av restauranger och barer. Kan ju tilläggas att det är svindyrt på de flesta ställen.








Kvällen avslutades med en kall öl på hostelet.


Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar