onsdag 6 januari 2010

Städning


En av anledningarna till att det känns som att jag mår bättre (jag vågar ju inte helt lita till mitt sinne nu för tiden) är att jag har fått tillbaka mitt beroende av städning och ordning och reda. Blir galen nu igen om det är smutsigt, eller finns disk i diskhon, om tvättkorgen är överfull, alla Lillis kläder som ligger överallt etc.
Har inte brytt mig ett dyft under flera månaders tid. Bra att känna att man har fått tillbaka sina tvångstankar. Bra tvångstankar.

Skönt. Inte lika uppskattat av Lillis dock.

4 kommentarer:

  1. Hahah! Stackars skrutten.. jag förstår honom. Men bra att du känner dig som dig själv igen. lite mer iaf:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Haha -lite lustigt att jag kallas/ har kallats Lillis av mina syskon sen jag var en litenliten skrutt=) Härligt att du fått städnojan tillbaka -känslan av att man känner igen sig själv igen är underbar. Puss!

    SvaraRadera
  3. Titta, jag sa ju att det är ett tjejnamn!!!

    SvaraRadera
  4. Men du är min lillis, oavsett om det är ett tjejnamn. Vi alla vet ju att du är man ellerhur..?

    SvaraRadera