måndag 4 januari 2010

Första arbetsveckan på året

Första arbetsdagen som doktorand (riktig). Och vad händer? Jo, jag är skitförkyld självklart. Inte okej!
Visste att det skulle ske, Jonas har ju varit sjukt i tre hela veckor nu.
Men ändå, jag har varit duktig över jul, inte varit ute på krogen en enda gång (okej, juldagen, men då går ju alla ut så det räknas inte). Tagit det lugnt, sovit ordentligt, ätit bra mat, t.o.m. bott hos svärföräldrarna ju o blivit omhändertagen. Så, lite orättvist är det.

Tycker lite synd om mig själv nu när jag sitter i sängen och kollar mail etc. Insåg att jag inte har kollat min mail på fyra dagar, inte facebookat heller. Jag kan ju bara inte må bra!

Jag har mycket att göra på jobbet denna veckan, så jag vill inte vara sjuk.
Jag skall:

* Räkna Elispot från Piotr och Annelies försök
* Räkna mina egna Elispot
* Komma på hur man efterkompenserar i Facsen från Lis försök
* Förbereda för försök på torsdag med Mattias dvs kolla facsantikroppar, späda de, boka facsen (för det kan ju Maria bara inte tänkt på), kolla upp hur mycket Mattias kan egentligen etc
* Ta reda på när kursen börjar som jag o Annelie skall gå, och vart den hålls
* Skicka in skattesedel till universitetet samt kolla igenom alla doktorandpapper som kom hem i ett stort brev under mellandagarna

Detta var det viktigaste, men det finns mer...

1 kommentar:

  1. Stackare stackare då! Vad typiskt -men grymt att du äntligen är registrerad nu. Känns ändå lite konstigt att itne vara på reuma men antar att allt flyter på som vanligt... Jag är lite i samma sits och känns som jag är på G att bli sjuk -huvudet bultar och halsen gör ont och imorgon har jag introduktionsdag, jaja. Tänker på dig och saknar! Lät som en skön nyår förresten. Många kramar!

    SvaraRadera