söndag 29 november 2009

GAD

Helgen har varit bra. Fullt upp fast ändå inte. Bad Jonas att trycka på snooze-knappen på min telefon i lördags morse, men han stängde av den istället. Sånt händer, missade min skivstång. Jympa fick det bli istället. Sedan off to the lab. Bürker-räkning, 16 brunnar... men det tog nog bara en timme vid mikroskåpet. Fick sedan lite sällskap av mini, han hjälpte mig läsa upp hur många mikroliter jag skulle ha av mediumet och cellerna.

Kvällen bjöd på massa sällskap och drinkar. Nina o Lina, Magnus och så Mikael o Reine. Galet blev det. Tröttsamt galet. Men det var trevligt. Massa prat om ångestsyndrom och sinnesjukdom.

O idag sov vi länge för att sedan gå iväg till labbet igen o sätta lite antikroppar. Jonas var jätteduktig på att pipettera =)
Söndagskvällen spenderades sedan framför dator och TV. "Kärlek på menyn" kollade vi på. Lite cheesy, men ändå med en lite allvarligare ton i. Kort sammanfattat så handlar den om en kvinna som är ensam o stark o jobbar mycket, kraftiga "trust-issues" (som mig) som inte vill involvera sig i relationer pga diverse rädslor. Hennes syster dör och hon får ta hand om sin systers dotter...

O i veckan väntar jobb. Jag har mycket jag vill få klart. Skall också träffa mamma o fika, när ja nu skall hinna det, och Elisabeths spex skall börja funderas på... Åhh.

O åter igen förbannar jag min intuition. Nu läggdags.

Jag på labbet vid mikroskåpet.

1 kommentar: