tisdag 21 augusti 2012

Världens litenhet

En lustig sak hände oss i Stockholm.
Vi var på en grillfest hos några vänner som av en händelse råkade vara i Stockholm samtidigt som oss.
Vi har lärt känna A genom några andra vänner och en kväll när vi var ute träffade jag en gammal gymnasiekompis som jag inte träffat på 10 år. Då visar det sig att det är A:s lillebror!

Nu i Stockholm får jag träffar A:s lillasyster och hon är ganska mycket yngre än oss. Vi börjar prata lite. Då visar det sig att hon är vän med en av mina vänners lillebror och efter lite mer prat visar det sig att vi var på samma nyårsfest i vintras.

Hur liten är inte världen? Jag ska tillägga att A och hans familj är från Norrland och inte från Göteborg som jag är.



En annan sak som hände Jason (som är ännu mer otrolig) nu på Way out West var att han träffade en kille. Denna kille pratade om sina skor hela tiden. Han sa att det var de bästa skorna han någonsin haft och han hade försökt hitta likadana men misslyckats. Så han hade haft dessa skor i ca 10 år.
Jason tyckte det var lite konstigt att någon pratade om sina skor så mycket men gav honom en chans att berätta om sina skor.
Då säger killen så här:
- Ja, jag köpte skorna i en liten stad i västra Australien. Vad hette den nu igen..? Jo just det, Brookton, ingen vet om den, det är en lite stad.

Nu råkar det vara så att Jason är ifrån Brookton och är uppvuxen där. Staden ligger 10 mil från Perth och har alltså 1000 invånare. Det är en riktigt liten stad med en affär, en pub och en bensinstation ungfär. Sannolikheten att någon överhuvudtaget skulle åka dit är cirka noll och att någon från Sverige (bortsett från mig själv då) skulle åka dit är lika med absurdum.

Världen är sjukt liten!


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar