måndag 20 augusti 2012

Långholmen och Tantolunden

Vår sista heldag i Stockholm bestod av en jättelång promenad. Vi började med att gå mot Långholmen för Jasons arbetskamrater hade berättat för honom om att det fanns ett fängelse där som blivit ombyggt till hotell och han var helt uppspelt över detta. Det måste man ju ta vara på:)
Det var dessutom väldigt trevligt där och det fanns en liten sandstrand där massa ungar badade.

Vi hade egentligen ingen plan för resten av dagen men jag hade sett att det verkade finnas ett stort parkområde på andra sidan Södermalm vilket passade vår ambitionsnivå för dagen. Tantolunden visade sig vara jättemysigt och vi passerade även stället Strand som vi fått så många tips om.

Och vi gick och vi gick och vi gick... Och Jason hittade ett träd som gick ut över vattnet och han var tvungen att klättra på det.
OM han var nöjd när han kom ut på trädet och lyckats vända på sig själv? Väldigt!
Pessimisten i mig sa till honom att om han ramlar i kommer hans skor bli blöta och jag tänker minsann inte köpa nya åt honom ;) Han hade bara ett par skor med sig, men som tur var är hans balanssinne fullt fungerande.

Vi promenerade sedan hem genom Gamla stan via H&M :) Vi hade av en tillfällighet lyckats åka till Stockholm samma helg som några vänner så vi blev bjudna på en liten grillfest på en takterass på Kungsholmen... Helt spontant så där. Problemet är ju bara att när jag reser så packar jag inte mer än jag behöver så jag hade inget ombyte för kvällen. Men jag hittade inget på H&M som jag gillade ändå... Inte för den kvällen iallafall, men en stickad tröja hittade jag. Varför är det alltid så att jag shoppar på H&M när jag är utomlands/bortrest? På det sättet var det väl tur att det inte fanns H&M i Australien!





Bron över till Långholmen.


Här fikade vi och kollade på badande ungar.


Liten utsikt från Tantolunden som ligger vid vattnet.





Min klättrande man.





- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar