tisdag 18 oktober 2011

Klockan är tio och jag har migrän

Klockan är tio och jag sitter på jobbet. Har haft möte med handledaren och allt gick bra. Vet vad jag skall göra och det känns bra. Det känns intressant.

Förra veckan hade jag ingen migrän alls. Tack för det, veckan var ju hur hektisk som helst. Men igår började det igen och jag knaprade Panodil (Paracetamol) på jobbet som inte hjälpte ett skit. Kunde somna igår trots huvudvärk men när jag vaknade klockan 7 i morse var det snäppet värre. FAN! Det första jag gjorde var att ta en Magnecyl (Acetylsalicylsyra) och det gick över på en halvtimme. Ok, gick över kanske var en överdrift, men så länge jag håller huvudet stilla är det okej. Så ASA hjälper bättre än Paracetamol, det känns bra att veta. Migränutredningen börjar den 26e oktober, jag önskar så att det här kunde sluta. Har man inte tillräckligt? Men släng på lite migrän också vet ja!

Jag tycker att man kan se att jag har migrän i denna bild. Eller så är det bara jag. Men, men. Back to work. Inget blir ju roligare av att sitta här vid datorn och gnälla.
Ikväll är det tänkt att vi skall gå på ett film-quiz som hålls på baren "Lokal" vid Domkyrkan. Jag som "älskar" film (ironi alltså). Har alltid haft inställningen att det finns roligare saker att göra än att sitta och glo på TV. Men jag gillar ju att umgås med folk så jag får fokusera på den aspekten istället. Just nu vill jag bara stänga in mig i ett mörkt rum, men det blir säkert trevligt. Det är ju bara en och en halv timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar