tisdag 4 oktober 2011

Bra och dåliga dagar

Ibland undrar jag varför man har bra och dåliga dagar. Hur man kan vakna och känna att det här kommer bli en riktig skitdag. Och andra dagar är man som en solstråle.

Jag har ingen bra dag idag. Jag har känt mig som en zombie. Trögtänkt, slapp, hjärnstopp.

Gick hem och städade, tvättade, diskade och lagade mat. Sen deppade jag totalt ihop i soffan. Tog en dusch och fixade håret. Tillbaka i soffan. Satt och lyssnade på vädret utanför. Vädret? Kan man ens kalla det väder? Borde döpas om till misär.
Jag orkar inte med den här åtrstiden, jag vill gå i ide och vakna i mitten på april. Nej förresten, jag väljer första veckan i maj istället.

Vill bara bli omhållen och myst med. Jag är trött på att ta hand om alla andra. Jag vill bli omhändertagen. Men det kommer aldrig hända, det ligger inte på min lott helt enkelt. Det var då fan.

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar