torsdag 20 oktober 2011

Jag skulle ju bara kolla lite bilder ju...

Sitter på jobbet och skulle bara kolla lite. Sen blev jag uttråkad och tänkte kolla lite resmål. Jag planerar ju en lång resa efter min disputation.

Åhhh, varför gör jag så mot mig själv? Jag vet ju att jag blir olycklig och tappar lusten att leva.

Alla bilder hittade jag på Tripadvisor där de har listat de 25 bästa resmålen i diverse kategorier.

 Tropiska delen av Australien, Thailand (Koh Tao)

 Kina, Tanzania

Vietnam

Det är inte så att dessa står högst på min lista.... Men jag hade ju gärna åkt hit. 
Resan jag planerar att göra efter min disputation i april nästa år går ungefär så här: 

Filippinerna - Vill till Coron och El Nido för snorkling.

Vidare ner till Sarawak i Malaysia (Borneo). Har varit i Malaysia men inte på Borneo då det krävs malaria-profylax och det hann jag inte med sist eftersom jag oftast är ganska spontan när jag reser och helt plötsligt ändrar resrutt etc.

Sedan åka runt lite i Indonesien, har varit på Bali och omkringliggande öar men det finns ju mycket mer att se. 

Sedan ner till Australien igen =) 

Men jag är sjukt sugen på just Filippinerna. 

Ok, men jag skall nu tillbaka till min skittråkiga vardag och fortsätta förbereda inför mötet på måndag =( TA MIG HÄRIFRÅN!
Sanningen är ju den att jag skulle vilja resa överallt. Vietnam, Laos och Kina står också högt på listan. Indien vill jag också tillbaka till. Och så Mexiko igen såklart. Fan.


1 kommentar:

  1. Bilder är förödande! Det var ju dina bilder på Koh Lipe som fick oss att ändra vår rutt! :)
    (+ det faktumet att Perhentian Islands inte är så "besökbara" i januari)

    SvaraRadera