tisdag 25 oktober 2011

Frisörschampo vs vanligt schampo

Jag har alltid förespråkat frisörschampo. Mitt hår är ju ganska galet och jag slingar, färgar och bleker. Å andra sidan klipper jag mig var tionde vecka och gör inpackning varje gång jag tvättar håret.

Min övertygelse är att vanligt schampo mest består av vatten, och tvättar håret alldeles för mycket.

Mångas argument är att frisörschampo är så dyrt. Jo, det är dyrare. Men det beror på vart du köper och hur stora flaskor.
Köp inte hos frisören, de har oftast inte stora flaskor och ofta tar de nästan dubbelt så mycket betalt.
Jag köper alltid på internet och googlar helt enkelt runt tills jag hittar det billigaste alternativet. Förra gången köpte jag på Strawberrynet och denna gången på Bangerhead.
Schampo och balsam 750 ml var för 399 kronor. Hur länge räcker detta? För mig räcker det ett helt år. Och nej, jag är inte snaggad, jag har tjockt hår ner till brösten.
Det är så mycket mer drygt än vanligt schampo och balsam.

Jag gillar Tigi men har använt Loreals produkter under många år och mixar de jag tycker är bäst.




Inpackningen kostade runt 250 tror jag och i butik får man ge minst 500 till ordinarie pris. Denna räcker inte ett år men iallafall ett halvår, men så kör jag ju inpackning varje gång jag tvättar håret också.

Beställer man för mer än 500 brukar man få fri frakt på de flesta sidor.

Så överge ditt vanliga tvål-schampo och kör på frisörschampo, det blir billigare i längden och du får ett mer lätthanterligt hår.




- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar