måndag 24 oktober 2011

Helgen som var och veckan som startade

Sitter på jobbet och stirrar mig blind på siffror igen. Men den här gången är det ganska kul. Hade ett jättebra möte i morse och har väldigt klart för mig vad jag skall göra till nästa måndag. Jag gillar att ha saker att göra veckovis så att det inte är månadsprojekt, då tappar jag så lätt fokus. Så just nu känns det jättebra.

Helgen har varit bra och händelserik men samtidigt har jag haft jättekul, mysigt, träffat nya människor, berikat redan existerande kontakter, städat hemma (och hunnit smutsa ner igen). En bra helg! Självklart tog jag inga bilder, men så kan det vara.

Min läkare glömde ju skriva ut min profylaktiska medicin mot urinvägsinfektion för en månad sedan och jag har ju ringt och sagt till detta men sedan inte hunnit till Apoteket och SJÄLVKLART har jag nu urinvägsinfektion. Som tur är har man läkare till kollegor som idag har hjälpt mig. Fan vad jag mår dåligt när jag har UVI. Det påverkar mitt allmäntillstånd så mycket. Snart bättre.

Kom på att det nog var längesedan jag klippte mig och gick till kalendern och räknade. Tydligen var det i början av augusti sist och det är alltså mer än 10 veckor sedan vilket inte alls är bra. Så i morgon har jag fått en tid. Skall bli skönt att få fixat hår då det är få saker som piggar upp som det=)
På onsdag blir det migränutredning och det skall också bli skönt fast på ett annat sätt. Kanske man kan få klarhet i om det är migrän eller inte (fast jag är ganska övertygad då jag uppfyller fler av de punkter än vad man måste för att få diagnosen migrän).

Med andra ord är veckan mer eller mindre fullspäckad redan. Jag bryr mig inte så mycket, jag vill bara att tiden skall gå så att jag kan få disputera=) Först skall jag ju så klart skriva en avhandling och det skall bli så skönt att få skriva den så som jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar