onsdag 26 oktober 2011

Har du kul eller speglar du dig istället?

Just nu sitter jag på jobbet och funderar över människor. Hur otroligt tråkiga de kan vara.
Det finns människor som är så intresserade av att se bra ut att de glömmer bort att ha kul. Jag tycker att jag är en människa som har väldigt kul ofta. Såklart är definitionen av att ha kul olika: det kan handla om att spela TV-spel för någon, shoppa för en annan och jobba för en tredje. Men jag har kul på mitt sätt.

Men när behovet att se bra ut hindrar dig från att ha kul. Då är man enligt mig sjukt tråkig.
Präktiga, utseendefixerade och otroligt ensamma människor. Jag tycker synd om de men samtidigt väljer de att vara ensamma och att ha en negativ inställning till allt. Ett jäkla gnäll dagligen.

Men varför inte ta livet med en klackspark istället och umgås med positiva, öppna och spontana människor? Energitjuvar.
Gå och dra ner någon annan. Och var ensamma. Och gnäll lite till så blir det nog bättre. Ni kan ju alltid spegla er lite så mår ni nog bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar