måndag 30 juli 2012

Sportlife




Jag har tränat på flera olika gym i Göteborg men inget av dem erbjuder en hel veckas provträningskort, men det gör Sportlife. Det är ju jättebra, då hinner man känna lite på stället och träna vid olika tider.
Jag och Bella var där idag och hon fick en veckas fri träning, så denna veckan tränar jag inte ensam:)

Vi tränade nere på drottninggatan, vid Domkyrkan. Jag tränar ju annars på deras obemannade expressklubbar. Det var ju lite roligt med fler maskiner och större gym. Men med större gym kommer och alla downsides såsom alla muskelbyggare som ockuperar hela hantelsektionen, köer till maskinerna och andra människor som mest går omkring och pratar istället för att träna.
Men det var okej.

Vi körde ben som var sjukt jobbigt! Jag körde 85 kilo i benpress! Den måste vara lite annorlunda byggd än den jag brukar köra för där tar jag 65-70 beroende på dagsform.
Imorgon blir det armar och bröst vilket ska bli kul!

Det märks att kroppen förändras med styrketräningen vilket är sjukt kul eftersom jag är väldigt resultatinriktad. Denna veckan räknar jag med att nå mitt delmål vilket är den vikt jag hade när jag åkte till Australien.

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar