fredag 13 juli 2012

När alla andra jobbar...

Mellan ösregn och kastvindar promenerade jag ner till Bella idag där vi gjorde smoothie och sen satt och fikade i tre timmar. Konstigt att vi alltid har massor att prata om. Vi träffas ändå ca tre dagar i veckan och pratar eller messar varje dag. Mysigt med en sån vän!
Meningen var att jag skulle låna hennes dator och skriva lite på mitt personliga brev som jag skickar med mitt CV när jag söker jobb. Jag ska söka ett jobb i Melbourne och jag vill skräddarsy mitt brev lite så att det passar in på ämnet. Men självklart tog jag fel USB-minne så jag kunde inte göra det ändå. Själv har jag ju inte Word hemma så kan inte skriva ett skit på min dator. Som tur var skrev jag två varianter av CV och två olika brev innan jag lämnade tillbaka min jobbdator men störande att jag inte kan ändra det nu när jag vill.
Hittade såklart det rätta USBt när jag kom hem. Sjukt störande. Hade även utvärdering av mitt arbetssökande idag och det gick jättebra. Lyckas alltid få prata med väldigt trevliga personer på arbetsförmedlingen och det slutar ofta med att vi sitter och skrattar åt något.


Jag gick sedan till gymmet och körde överkropp för att avsluta med 20 minuter crosstrainer. Ikväll är vi bara hemma och lagar mat och spelar TVspel. Det är ju Gothia Cup snart så Jason har jobbat 12 timmar på Ullevi idag med att förbereda inför invigningen.

Min vardagsmotion idag. Hatar när GPSen är efterbliven och tappar connection med vad den nu ska connecta till.


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar