fredag 9 december 2011

Svennebanankväll med Idol och tacos

Jag kan på riktigt säga att det är ett förfärligt väder i Göteborg. Jag är ju kanske ingen väderentusiast i normala fall men det här är nog det värsta jag har varit med om. Det är storm efter storm efter storm. Det är ju helt sjukt. Jag önskar så att det var snö så att man slapp bli blöt överallt så fort man stiger utanför dörren. För med dessa stormbyar på uppemot 30 m/s (läste i GP) så regnar det inte bara neråt utan även horisontellt och underifrån.
Eftersom vi också bor i ett landshövdingehus kan jag säga att det knarrar, knorrar, viner, rutorna skallrar och det är skrämmande faktiskt. Vill inte vara inomhus och vill definitivt inte vara utomhus.
Sitter med min benvärmare och skriver i soffan. Hörlurar med musik och försöker att överleva dagen.
För att pigga upp gjorde jag mina naglar med mitt nya nagellack som jag köpte i Stockholm. Inget speciellt men lite roligare att ha fina naglar. Det fula gröna på fossingarna är mest ett misstag, inte ens jag har så dålig smak.

Ikväll var det tänkt att jag skulle ta en kaffe med en vän men jag kommer inte att hinna då ja måste skriva klart mitt manus. Så det blir nog lite svennebanankväll med Idolfinalen och tacos. Sjukt tråkigt. Men i morgon skall vi på glöggfest hos en bekant med några vänner och det skall bli jättetrevligt.
Då måste också mitt manus vara klart. Vill bara skjuta mig själv i huvudet så tråkigt är det.





- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar