lördag 3 december 2011

Horisontellt regn i Göteborg

Eftersom att jag just nu är sur för att jag har tappat all motivation som någonsin fanns i min kropp gällande jobb (inte mitt fel) så tänker jag berätta vad som hände förra helgen.

Lägenheten var varm. Vad gör man då? Jo man öppnar fönstret.
Vi var hungriga. Vad gör man då? Jo man går till affären.
Öppnar man fönstret och ytterdörren samtidigt så infaller ett tvärdrag.
Då kan gardinen flyga iväg och välta ner en blomma på golvet.
Så råkar det också vara så att min strumpebyxlåda (ja jag har en hel låda full med strumpbyxor) stod öppen sedan dagen innan.
Vad händer då? Jo, då åker blomman ner på golvet och jorden sprids inte bara över mattan, golvet och byrån utan även in i min låda. Såklart. Under dammsugningen åkte ett okänt antal strumpbyxor in i dammsugaren. Sug på den.




Idag gick jag även till jobbet i horisontellt regn och storm och mina skor blev då som två rinnande såll. Skitkul. Men tur att vi har en varmluftsfläkt på jobbet.
Och egentligen, varför stavas fläkt "fläkt". Det borde egentligen stavas "fläckt". Så är det.




- Mia

2 kommentarer:

  1. Hoppas att kvällen blir trevlig. Snart är det lite julledighet.

    AnnnChristin

    SvaraRadera
  2. Tack för tips. Vi får hel enkelt dra till sunligt beach för boende då. Jag har fattat det som att alla anländer till Pattaya och det är landstigning med longtailbåt som gäller.
    Ser så fram emot detta!

    SvaraRadera