torsdag 22 december 2011

En annan dag skall jag förändra mitt liv

När det här är utsikten från fönstret...




Så vill jag bara dö lite.

Jag gillar Sverige som land. Då menar jag inte vädret utan livet här. Vi har det bra. Vi kan köpa mat, vi kan umgås med vänner, vi har bra sjukvård och rättigheter. Men vad jag hade gett mycket för att förändra denna utsikt och vädret.

Men jag undrar också om det är så att man uppskattar stränder och värme bara för att det inte finns att tillgå?
Jag tänker på Jason och Australien. Det gick nog inte en dag utan att han sa "Oh, I really love the beach and this water, it's so beautiful". Man tröttnade aldrig på det.

En dag skall jag hitta ett sätt att försörja mig på så att jag kan resa mer. Träffa människor och se vackra platser. För att sen komma hem och njuta av svensk sommar. För få saker slår svensk sommar och grönskan.

Nu måste jag jobba så att jag kan disputera så att det blir sommar igen. Sen skall jag resa. En annan dag.

- Mia

1 kommentar:

  1. Det är min dröm också, Vore perfekt att komma hem några månader/år.

    SvaraRadera