tisdag 14 februari 2012

Tåring

Jag har länge velat ha en tåring. Jag tycker det är gulligt när man har små fötter som jag har.

Jag har dock aldrig hittat nån som passar, alla har varit för stora. Men nu hittade jag en på Tradera, från ett av traderaföretagen, så den är ny. Och nu fick jag den! Jättefin och nu har jag gulliga fossingar (så gulliga som de kan bli). 39 kronor.

Appropå fötter, när vi var ute och åkte skidor i helgen fick jag låna mammas skor, jag har inga skor med en sån där metallstav som klickar i skidorna. Problemet är att mamma har storlek 40 och jag har 37.
Så sa hon: "Ja, och så trycker du bara ner tårna så hakar staven fast i skidorna".
Jag svarade: "Mamma, mina tår är typ 5 cm från skons front".

Med andra ord fick jag trycka fast dem med fingrarna.






- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar