lördag 25 februari 2012

Mitt i natten

Det var nog väldigt många år sedan jag satt och pluggade en fredagkväll utan att vare sig dricka vin eller äta godis. Inte sugen alls. Var så koncentrerad att jag knappt svarade på tilltal. Fick massor gjort. Men så är ju klockan halv fyra på morgonen också.

Jag känner mig ganska nöjd med avhandlingen förutom diskussionen då. Den började jag på idag men skrev bara två sidor. Ibland har jag svårt att få nått gjort när jag känner att jag har annat kvar. Så jag gick tillbaka och kompletterade lite tråkiga saker som: vad är CD19, vilka costimulatoriska molekyler finns det och vad händer i armen när man vaccinerar.

Snodde med mig handledarens gamla immunologibok, tycker den är bättre ibland än min nya. Konstigt egentligen.

Nu ska jag sova lite. Känner mig slut i huvudet. Jason har sovit flera timmar redan, det är alltid mysigt att krypa ner bredvid en varm man!

Här är mitt kök och min arbetsplats, trivs så bra att skriva här.


- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar