torsdag 1 juli 2010

Tittut

SSRI kickar in! Det märks tydligt! Jag sover dåligt, men vem bryr sig?
Idag har jag känt mig glad. GLAD. Jag hade nästan glömt bort hur det var att vara glad. Man tar det inte för givet som andra människor gör.
Jag har känt mig full av inspiration att göra saker. På jobbet och hemma.
- Hade möte med Maria. Det gick bra, fick bra förslag och jag känner mig inspirerad att börja jobba med nästa artikel.
- Gick hem från jobbet, handlade för 500 på tempo. Onödiga saker som kakor o godis till lillis, som jordgubbar med grädde till lillis trots att vi åt det igår.
- Jag lagade mat till honom, sill o potatis blev det. Han fick sitta o pilla med sin ipad trots att han kunde ha hjälpt till eftersom jag var hemma när fastighetsskötaren kom.
- Jag multitaskade och lagade tolv matlådor till mig samtidigt!
- Jag diskade efteråt...

Jag kände igen den gamla Mia. Den som alltid var igång o gjorde saker, som alltid multitaskade och jobbade och planerade. Som hjälpte till trots att det kanske inte var min tur. Som var glad o uppskattade livet. Som tyckte om vad hon såg i spegeln!
Snälla stanna. Gå inte igen. Nu vet jag att du finns där inne. Säg att du inte bara kan komma fram om dosen höjs. Snälla.



Mia

2 kommentarer:

  1. Jag har vetat hela tiden....
    Hon kommer att stanna, förr eller senare
    Kram,
    M

    SvaraRadera
  2. Jaaaa!!! Vi måste ner på stan ngn dag och köpa din present också!
    Puss!!

    SvaraRadera