fredag 30 juli 2010

Översvämning

Jag ligger i sängen. Ska sova är tanken. Det är alltid tanken, men det blir sällan så. Eller så blir det så, på helt fel tidpunkt.
Oftast är min hjärna tom. Apatiskt. Ibland tar självkritiken överhanden.
Jag har inte sovit på 20 timmar. Gick till jobbet halv åtta istället för att sova med en gång. Varför inte? Jag fick en del gjort. Men nu vill jag sova. Men nej, verkligen inte. Hjärnan fullkomligt svämmar över av tankar. Bubblar. Den ena tanken hinner inte avslutas innan nästa tar vid. Galet.

Jag borde läsa mer böcker, kanske nu? Nej,

Jag har världens finaste man, låg o tittade på honom när han sov i natt. Fina mörka ögonfransar, små snarkningar som fastnade halvvägs i halsen. Hans prat i sömnen. I natt skrattade han. Jag hoppas jag var med honom o hade kul där inne.

Vem är jag egentligen? Psykologsamtal är givande, men jag undrar vem jag är nu? Man förändras ju. Eller gör man det? Man kanske bara förstår sig själv på ett annat sätt när man blir äldre? Nej, man förändras nog. Utvecklas. Eller blir man bara formad av omgivningen? Nej, så kan det inte vara. Men vem är jag?

Vad ska jag skriva om det där blogawardet? Vad vet folk inte om mig? Allt förmodligen. Hur ska man undvika att få folk att tro att man inte försöker göra sig märkvärdig? Eh, det skiter väl jag i. Som den där spindeln igår. Fan va äcklig den va, kröp ut ur kudden. Ja kan ju inte bete mig på ett sätt som inte är äkta bara för att andra försöker vara fjantiga o tjejiga. Jag är ju rädd på riktigt. Det skiter väl jag i.

Vad är det för konstiga undersökningar som publiceras egentligen, har de inget bättre att lägga tid o resurser på? Finns det någon som är intresserad av all skit som skrivs? Stackars människor.

Är det bara jag som får vad jag uppfattar som konstiga tankar? När man går på gatan o en lastbil kör förbi, tänker man inte då vad som ska hända om den bara ramlar över en? Eller om man kan bita av sig själv fingret. Helt normalt eller? Vad tänker folk på egentligen?

Kan huvudet lägga av o tänka eller?

Undra om jag ska sluta med alla mediciner? Blir jag normal då? Men vad är normalt för mig egentligen? Hur ska jag veta? Vill jag veta?

Undrar vad jag ska ha på mig imån?

Ska jag blogga detta istället?

Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar