lördag 14 april 2012

Städa, rensa, slänga

Sedan jag kom hem från Australien har det varit lite småstökigt med alla grejer. Fick ju en person till i lägenheten och jag har haft mycket att göra, på alla plan.
Under tiden jag skrev avhandlingen jobbade Jason mycket och det blev inte mycket gjort hemma. Och mellan avhandlingsskrivande och disputation gjorde jag inte heller mycket hemma.

Men idag fick vi ett ryck på kvällskvisten och storstädade hela lägenheten. Jag har verkligen skrubbat varje litet hörn inne i badrummet. Det är ju så litet så finns det ett dammkorn där inne så ser det skitsmutsigt ut. Men nu glänser det (okej jag överdriver). Golven moppade, sängen flyttad och dammsugen under. Hittade både glasspapper (jasons favorit är sandwich) och mazarin-folieformar :)

Skulle även sortera alla mina papper som har legat på hög sedan jag kom hem från Australien. Räkningar, skattepapper, pensionspapper och annat bankkrafs. Rensade ut två soppåsar med ren och skär skit, vilken befrielse. Hatar att hamstra så som jag gjort det senaste året. Kunde av någon outgrundlig anledning så var min hålslagare borta, letade överallt, så jag får vänta med att sätta in det i pärmar.

Nästa steg nu är att rensa ut alla kläder jag inte använder och sälja dem på Tradera. Jag räknar inte med några jättesummor men jag har så mycket kläder som jag inte kommer använda igen och det kan ju hända att vi måste flytta snart och jag vill inte ha massa skit hemma.

Att städa och rensa är för mig även att rensa sinnet och själen. Det är konstigt, jag vet, men jag har svårt att slappna av och att må bra när jag har för mycket saker omkring mig, de kväver mig liksom. Har längtat efter detta!

/ Mia

1 kommentar:

  1. Har man väl kommit över tröskeln så är det underbart att slänga!

    SvaraRadera