onsdag 18 april 2012

Nystart

Har haft en sån sjukt effektiv dag! Det känns så bra!

Jag hade besök hos min läkare i morse och jag har nu efter 2,5 år börjat trappa ner mina antidepressiva. Jag är lite nervös men jag är redo. Jag är trött på biverkningarna (framför allt nattsvettningarna) och vill inte stå på medicinering hela livet.

Jag gick sedan till jobbet och spenderade 5 timmar med att röja undan min arbetsplats. Nu har jag endast en sak till att göra med datorn, sedan är jag redo att lämna. Jag har även ansökt om examen och begärt alla de papper jag behöver för att kunna få garantibeloppet som man kan få om man inte är berättigad till a-kassa. Pratade med en sjukt dryg kille på AEA, hatar dryga människor, dör ni av att vara lite trevliga eller?

Har ju även 40 annonser ute på Tradera och har idag skickat min första. Fick 80 kronor för en skjorta jag inte använt på flera år. Jag är inne i en aktiv period då jag vill städa och röja ut mitt gamla liv för att starta ett nytt:) Det känns bra. Jag tror att det är bra för mig att få komma bort från jobbet. Det är så mycket minnen från depressionen och jag tror att arbetsplatsen är negativt förknippad för mig. Jag vill börja om. Börja ett liv utan depressioner (förhoppningsvis), ett liv där jag kan prestera och visa vad jag går för, ett liv där jag kan vara den bra och intresserade människa som jag vet att jag är men som jag barit oförmögen att plocka fram. Det är inte helt sant att jag inte bryr mig om vad andra tycker eller hur andra uppfattar mig. Eller jo, det är det, om jag vet med mig att jag har gjort mitt bästa och ansträngt mig.
Hursomhelst känns det bra att sluta.

- Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar