tisdag 15 november 2011

Jag måste bara bort från Sverige...

Den här dagen startade på sämsta möjliga sätt. Men så fort jag kom till jobbet blev allt bättre. När jag är omgiven av glada människor mår jag alltid bättre.

Jag har varit lite nedstämd på sistone gällande pengar. Jag inser att det aldrig kommer att hända att vi kommer ifrån Sverige med tanke på hur lite pengar vi tjänar tillsammans. Den tanken är den värsta av alla.

Jag SKA härifrån och jag skall åka till Filipinerna på min nästa långa resa. Jag har ett par vänner som är ute och reser nu och har även några andra som precis har kommit hem därifrån. När man ser bilder på turistmål och man tänker "visst, så ser det bara ut på bilder som är manipulerade". Men det ser verkligen ut så på privata bilder också!
Jag måste bara dit. Det är det enda jag har att se fram emot efter att jag har disputerat. Förutom arbetslöshet då=( Även om jag har fått ett erbjudande på avdelningen att stanna ett par månader i en annan forskningsgrupp.

Idag blir det lite mys med några vänner och sedan blir det jobb hela veckan... Suck. Ge mig semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar